28.10.23

Henk Breimer houdt stand tegen koploper!

 

Het was me het avondje wel!


Om te beginnen kon de club

een nieuw lid verwelkomen: Frans de Haas.

Frans heeft eerder in Rijswijk gespeeld.

En gaf meteen zijn visitekaartje af


met een punt bij Cornelis Jellesma.

Henk Breimer meldde de start

volgende week van de jeugdtraining.

Stap 3 wordt de oefenstof.


Vervolgens pakte hij met zwart uit tegen Wim de Groot.

Remise door eeuwig schaak!

 Uitslag:  ½-½ 

 Ook sterk was het spel van Auke Wouda.

Eerst kwam de vloek, daarna de zucht.


 De nederlaag tegen Jelle Jeltema was niet echt verdiend,

hoewel…

Trienke won vrij rustig met wit van Douwe Tjerkstra.


Opening: d4,c6. Het verdere verloop ging aan mij voorbij

 omdat ik met wit een Franse afruil kreeg tegen Chris Draijer.

 Allemaal positiespel met een betere stelling voor wit.

Totdat Chris zei: “wat dochtst no?”


En even later: “dat bin ik net wend fan dy”.

Maar het was wel een punt voor hem,

want ik gaf wél een vol stuk weg..

verslag Herman

 onderlinge competitie seizoen 2023-2024

6e ronde gespeeld vrijdag 27 oktober 2023
Wim de Groot
Henk Breimer
½-½
Herman Beks
Chris Draijer
0-1
Trienke Wijmenga 
Douwe Tjerkstra
1-0
Cornelis Jellesma
Frans de Haas
0-1
Auke Wouda
Jelle Jellesma
0-1


klik hier voor stand na ronde 6 


klik hier voor foto's seizoen 2023-2024 


Ook Schaken?

U bent van harte welkom!

voor meer informatie kunt U contact opnemen
met onze voorzitter de heer H. Breimer.
tel. 0514-681428
mob. 06-51603305
mail Henk Breimer.

Sinds 1954

klik hier voor onze lokatie

Geen opmerkingen: